دکتر رضا کرباسی، مدیر مطب زیبایی بهزیار خاطر نشان ساخت:

رسانه، اهرم قوی فرهنگ سازی و اطلاع رسانی

افتخار این را داشتیم تا با یکی از پزشکان توانمند و حاذق کشورمان گفتگوی ویژه‎ای داشته باشیم؛ توجه شما را به مصاحبه اختصاصی با دکتر رضا کرباسی، مدیر مطب زیبایی بهزیار، جلب می‎نماییم:
افتخار این را داشتیم تا با یکی از پزشکان توانمند و حاذق کشورمان گفتگوی ویژه‎ای داشته باشیم؛ توجه شما را به مصاحبه اختصاصی با دکتر رضا کرباسی، مدیر مطب زیبایی بهزیار، جلب می‎نماییم:
کد خبر: ۱۴۱۵

بنده پزشک عمومی هستم و در حوزه زیبایی و درمانی فعالیت می‌کنم. کلیه فعالیت‌های حوزه زیبایی که پزشک عمومی مجوز آن را دارد در کلینیک ما انجام می‌شود. خدماتی مثل مزوتراپی، PRP برای مو و صورت، تزریق فیلر و بوتاکس و کارگزاری نخ‌ها و غیره.
عمده مشکلی که در حرفه ما وجود دارد به صورت مختصر موضوع آگاهی و فرهنگ سازی بین عموم مردم در این حوزه می‌باشد. اگر بخواهیم جزئی‌تر به این مسأله بپردازیم عدم آگاهی در این زمینه موجب می‌شود که فرد برای انجام کار‌های زیبایی به اشخاصی غیر پزشک و متخصص که مجوز هم ندارند مراجعه می‌کند که می‌تواند موجب عوارض جبران نا پذیری شود. اشخاصی بوده اند که به چنین مراکزی که حتی در منازل یا آرایشگاه بوده مراجعه کرده اند که مجوز‌های لازم را نداشته و دچار عارضه شده اند.
مشکل دیگر در این حوزه عدم آگاهی عموم مردم است که می‌تواند عوارض جبران ناپذیری داشته باشد. آگاهی می‌تواند در مورد این باشد که به چه کسانی باید مراجعه کنند و کار‌های این حوزه شامل چه مواردی است و چه کار‌هایی برای آن‌ها بهتر می‌باشد.
موضوع دیگری که وجود دارد این است که افراد دیدگاه درستی نسبت به پزشک زیبایی نداشته باشند. حتی بین همکاران پزشک هم می‌تواند این سوء تفاهم ایجاد شود. از نظر جایگاهی که پزشک زیبایی می‌تواند داشته باشد، به اندازه کافی اطلاع رسانی نشده است. رسانه صد در صد یکی از قوی‌ترین اهرم‌ها برای فرهنگ سازی و اطلاع رسانی می‌باشد.
بهترین کاری که می‌توانیم انجام دهیم فرهنگ سازی این حوزه و آگاهی بخشی به جامعه است. در این راستا رسانه‌ها و مسئولین می‌توانند نقش بسیار موثری داشته باشند. وظیفه مسئولین نظارت بیش‌تر بر مکان‌هایی است که بدون مجوز تبلیغات وسیعی می‌کنند و شناخته شده هستند. این نظارت می‌تواند مانع فعالیت افراد سود جو که تخصصی در این حوزه ندارند شود.
در ارائه خدمات زیبایی از متریال ایرانی و خارجی استفاده می‌کنیم. اما همه باید برچسب تاییدیه وزارت بهداشت داشته باشد تا بتوانیم در داخل کشور با این موارد کار کنیم. بسیاری از متریال خارجی و ایرانی تاییدیه دارند. متاسفانه متریال خارجی قیمت‌های گزافی دارد که بسیاری از افراد نمی‌توانند از آن استفاده کنند، اما کیفیت بالایی دارند. البته در متریال‌های ایرانی هم کیفیت خوب داریم که با آن کار می‌کنیم.
از نظر بنده با این پیشرفتی که متریال داخلی داشته است می‌تواند در آینده جایگزین متریال خارجی شود و با آن رقابت کند. اما در بعضی حوزه‌ها ضعیف‌تر است.

علاقه‌مند بودم که به عنوان پزشک این حوزه سهم خود را در آگاهی بخشی به مردم اعمال کنم که به امید خدا موثر واقع شود و مردم به هر کسی برای خدمات زیبایی، مراجعه نکنند و حتما کار باید توسط پزشک انجام شود و باید با انجام تحقیقات، پزشک را انتخاب کنند. مشکل دیگری که در این حوزه وجود دارد این است که باید برای هر کس کار مناسب و مفید مخصوص آن شخص انجام شود که تشخیص این موضوع می‌تواند سختی کار ما باشد. قرار نیست که همه افراد را شبیه یکدیگر کنیم. اهمیت این رشته باید در نظر گرفته شود. کشور‌های دیگر تخصص و فلوشیپ دارند و کنگره‌هایی در سراسر جهان برگزار می‌شود که متخصصین ما هم در این کنگره‌ها شرکت می‌کنند و علم آن را به متخصصین داخل کشور منتقل می‌کنند. این حوزه بسیار با اهمیت است. بیشتر بر روی سلامت روان جامعه و اعتماد به نفس و روحیه بخشی به فرد است که باعث سلامت و شادابی پوست و مو هم خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات