آرامش شما با ما

روزهای سخت زندگی دیگر تمام شد و همه باهم می‌توانیم به‌راحتی زندگی کنیم حتی تمام آن‌هایی که توان خوب سخن گفتن را ندارند و همیشه از آینده خود نگران بودند به‌راحتی می‌توانند از امکانات پزشکی به‌روز به‌راحتی مشکل خود را حل کنند .
ازاین‌رو سعی کرده‌ایم یکی از بهترین مجموعه‌های که در سطح استان در این زمینه فعالیت دارد را به شما معرفی نماییم .
روزهای سخت زندگی دیگر تمام شد و همه باهم می‌توانیم به‌راحتی زندگی کنیم حتی تمام آن‌هایی که توان خوب سخن گفتن را ندارند و همیشه از آینده خود نگران بودند به‌راحتی می‌توانند از امکانات پزشکی به‌روز به‌راحتی مشکل خود را حل کنند . ازاین‌رو سعی کرده‌ایم یکی از بهترین مجموعه‌های که در سطح استان در این زمینه فعالیت دارد را به شما معرفی نماییم .
کد خبر: ۲۷۸۶

افتخار هم‌صحبتی با یکی از بهترین کارشناس گفتاردرمانی نشستی داشتیم که توجه شمارا به بخشی از این مصاحبه جلب می‌نماییم.

لطفاً خودتان رامعرفی بفرمائید؟
نادیا مدنی کارشناس گفتاردرمانی از دانشگاه علوم پزشکی ایران دارای شماره نظام پزشکی جهت خدمات در کلینیک گفتاردرمانی نادیا مدنی با مجوز رسمی از سازمان نظام پزشکی هستم.

چه انگیزه‌ای باعث ورود شما به این حرفه و تخصص گردید لطفاً مطرح بفرمایید؟
همیشه از دوران دبیرستان علاقه‌مند به فعالیت در زمینه علوم پزشکی؛ کار با بیمار و به‌ویژه فعالیت در زمینه توان‌بخشی بودم؛ و همین امر باعث شد در دوران تحصیل تمام تلاشم را انجام دهم که به خواسته و آرزوی خود برسم و، چون با عشق و علاقه‌مندی وارد این عرصه شدم خیلی زود توانستم در کارم موفق بشوم که باعث رضایت‌مندی تمام مراجعین بنده شده است که این رضایت‌مندی بزرگ‌ترین افتخار بنده در طول فعالیتم می‌باشد.

با توجه به شناخت فعلی اگر امکان انتخاب رشته کاری جدیدی را داشتید چه اندیشه‌ای می‌کردید؟
ازآنجایی‌که بنده با عشق و مطالعه وارد این عرصه شدم بدون شک مجدداً همین رشته را انتخاب
می‌کردم تا بتوانم بهترین خدمات را به مراجعین و هم‌وطنانم ارائه نمایم؛ نیت و هدف بنده خدمت صادقانه است، ولی این خدمت اگر توأم شود با عشق علاقه حتماً بهتر جواب خواهیم گرفت؛ و بسیار از این شغل رضایت دارم.

هدف شما در آینده شغلی شما چه خواهد بود؟
هدفم برای آینده تمرکز بر مطالعه و تحقیق و درمان در اختلالات گفتاری است.
چون به‌شدت به این رشته علاقه‌مند هستم و به‌صورت اختصاصی و منحصر فعالیت خواهم کرد.

مسائل و مشکلاتی که در حیطه‌ی کاری شما وجود دارد را مطرح بفرمایید؟
بزرگ‌ترین مشکلی که در حال حاضر وجود دارد، پوشش بیمه‌ای محدود است؛ متأسفانه تنها بیمه‌های تکمیلی آن‌هم برخی با شرایط محدود پوشش‌دهنده خدمات گفتاردرمانی هستند ازآنجایی‌که خدمات گفتاردرمانی و توان‌بخشی زمان‌بر است هزینه این خدمات به‌صورت آزاد زیاد خواهد شد و مانعی برای پیگیری درمان می‌شود؛ که این مهم حتماً می‌تواند مشکلات این قشر را بیشتر نماید.

راهکار حضرت‌عالی برای بهبود شرایط فعلی چیست لطفاً عنوان بفرمایید؟
سعی می‌کردم خدمات گفتاردرمانی تحت پوشش بیمه‌های دولتی؛ تأمین اجتماعی قرار گیرد؛ تا همه افراد بتوانند حتماً از این خدمات استفاده نمایند و اگر بیماری این مشکلش حل نشود در آینده کاری دچار مشکلات زیادی خواهد شد که برای خودش و جامعه هزینه بیشتری خواهد داشت.

رسانه‌ها چقدر می‌توانند برای معرفی این رشته (گفتاردرمانی) در کشور تأثیرگذار باشند؟
رسانه‌ها باید گفتاردرمانی را در جایگاه واقعی و حقیقی خودش به مخاطب و عموم جامعه معرفی کنند؛ گفتاردرمانی علمی است از علوم توان‌بخشی برای بهبود انواع اختلالات گفتار و زبان باهدف کلی پیشرفت سطح ارتباط در بیماران و هرگز به معنای مشاوره و روان‌شناسی نیست!
رسانه‌ها اگر نقش واقعی خود را که اطلاع‌رسانی صادقانه و درست است را به‌خوبی انجام دهند به‌راحتی می‌توانند از هر صنفی بهترین را در سطح کشور معرفی تا مخاطبین خاص بتوانند مراجعه نمایند و خدمات موردنیاز خودرا برطرف نمایند؛ و همین روش باعث می‌شود که دیگر افراد در هر صنفی فعالیت و ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود را بیشتر کنند تا جزء بهترین‌ها قرار بگیرند تا آن‌ها نیز در سطح کشور معرفی شوند.

سرکار خانم نادیا مدنی کارشناس گفتاردرمانی توصیه خودرا به خانواده‌ها این‌گونه مطرح فرمودند:
از گفتاردرمانی هراسی نداشته باشند؛ منتظر بهبود وضعیت گفتاری کودک خود با گذر زمان نباشند؛ در صورت بروز هرگونه تأخیر یا مشکل در گفتار کودک حتماً به شخص گفتار درمانگر با شماره نظام پزشکی مراجعه کنند؛ و برای درمان گفتاردرمانی از شیوه‌های سنتی اصلاً استفاده نکنند که قطعاً فقط زمان طلایی را از دست خواهید داد.
خیلی وقت‌ها بیمارانی به ما مراجعه می‌کنند که از صحبت کردن به‌صورت راحت کاملاً رنج می‌برند و نمی‌توانند در جامعه حضورداشته باشند و همین امر باعث سرخوردگی و از دست رفتن اعتمادبه‌نفس آن‌ها خواهد شد و بعد از مراجعه به کلینک بنده با کارشناسی‌های که انجام می‌دهیم به‌راحتی بعد از چند جلسه مشکل این افراد را حل می‌کنیم؛ بنابراین فرصت را از دست ندهید و خیلی سریع به کارشناس کار بلد مراجعه نمایید حتماً نتیجه خواهید گرفت.
نکته مهم
معمولاً والدین ویا خود افراد بعد از اولین جلسه و دیدن نتیجه در بحث گفتاردرمانی موفقیت را لمس می‌کنند اولین کلامی که می‌گویند این است که:
چرا زودتر به این مجموعه مراجعه نکرده بودم
و این همان زمانی که از دست دادم به دلیل این مشکل فرصت‌های خوبی را زیر پا گذاشتم که امروز با رهنمایی‌های سرکار خانم نادیا مدنی مجدداً به آن‌ها خواهم رسید.
این جملات را زیاد شنیدم و خیلی از نتیجه کار خودم رضایت دارم و همیشه خداوند را شاکرم.

کلینیک شما آیا مشاوره تلفنی دارد یا خیر؟
ما جهت رفاه حال مراجعین و پایین آوردن هزینه‌های آن‌ها سعی کرده‌ایم در صورت نیاز حتماً مشاوره تلفنی داشته باشیم و بعد کارشناسی تلفنی مراجعین می‌توانند با گرفتن وقت قبلی به کلینیک مراجعه و خدمات موردنیاز خود را دریافت نمایند.
مشاوره تلفنی مجموعه دکتر نادیا مدنی کاملاً رایگان است وهمه مراجعین می‌توانند از این خدمات به‌خوبی بهره‌مند شوند.
نکته:
ازآنجایی‌که فرصت و زمان‌بندی در کار کارشناسی از اهم واجبات است امکان حضور سرکار خانم نادیا مدنی به منزل بیمار وجود ندارد.

برای مراجعین از استان‌های دیگر چه برنامه‌ای را در دستور کاردارید لطفاً مطرح بفرمایید؟
ارجاع از شهرستان صرفاً جهت ارزیابی و مشاوره میسر است؛ و برای درمان حتماً باید به استان و محل نزدیک سکونت خود مراجعه نمایند. برخی از مراجعین برای رفع مشکل گفتاردرمانی نیاز به چندین جلسه می‌باشد و امکان مراجعه مستمر شاید وجود نداشته باشد و یا کار را خیلی برای مراجعین سخت کند.

راهکار پیشنهادی شما برای والدین برای شناخت و شروع درمان چیست لطفاً مطرح بفرمایید؟
والدین با مشاهده کوچک‌ترین مشکل و تفاوت در وضعیت زبانی و گفتاری هرچه سریع‌تر به گفتاردرمانی مراجعه کنند و زمان رو از دست ندهند.
مشکلات: گفتار؛ قد؛ وزن یک پارامتر رشدی است و زمان درمان اهمیت بسیاری دارد؛ و اگر زمان را از دست بدهیم یا برای درمان خیلی هزینه و زمان نیاز است گاهی هم دیگر امکان درمان را از دست خواهند داد.

آیا لکنت زبان هم به حیطه کاری کلینیک شما مربوط می‌شود؟
بله باافتخار کلینیک بنده سابقه درخشانی در درمان لکنت در گروه‌های مختلف سنی دارد.
ازاین‌رو هر بیماری که مشکل لکنت داشته باشد در هر سنی می‌تواند مراجعه نماید و حتماً بهترین خدمات را دریافت خواهد کرد.

اگر سکته مغزی باعث لکنت زبان شود امکان درمان وجود دارد؟
سکته باعث بروز اختلالات گفتاری و زبانی می‌شود که با لکنت متفاوت است.
در سکته بسته به محل آسیب‌دیده در مغز علائم متفاوتی وجود دارد که باید بررسی‌های لازم انجام شود تا بشود جواب این سؤال راداد و کلیه این کارشناسی‌ها در کلینیک ما انجام می‌شود.

آیا زمان مراجعه برای لکنت زبان بعد از سکته مغزی زمان مشخصی دارد؟
بله تحقیقات و تجربه هر دو نشان می‌دهد آغاز سریع اقدامات توان‌بخشی در بیماران سکته مغزی اثر بسزایی درروند درمان دارد و نباید این فرصت و زمان را به‌راحتی از دست داد.

اگر کودکی مشکلات تلفظی داشته باشد، باید خانواده کودک خود را به گفتاردرمانی ببرند یا روانشناس؟
باید رجوع کنند و نیاز به روانشناس نیست. بله قطعاً به کارشناس گفتاردرمانی
کودک دچار مشکلات تلفظی نیازمند گفتاردرمانی خواهد بود، چون این مسئله وضوح گفتار و قابلیت فهم گفتار کودک را دچار ضعف کرده و ارتباط کلامی کودک را مختل می‌کند.

چه نوع خدماتی را کلینیک شما ارائه می‌شود؟
کودکان تأخیر رشدی؛ زبانی؛ گفتاری؛ مشکلات تولیدی و تلفظی؛ لکنت و اختلالات یادگیری
از خدماتی است که در کلینیک ما انجام می‌شود.
آیا لهجه و گویش نیز در مشکل گفتاری افراد خصوصاً کودکان تأثیر دارد؟
خیر معمولاً تأثیری ندارد، ولی باز نیاز به بررسی می‌باشد.
خانواده‌ها نگران لکنت زبان فرزندان خود نباشند
نگرانی از ناتوانی به دستیابی به درمان کامل لکنت نداشته باشند، اما این به معنای رها کردن کودک و عدم پیگیری مراحل درمان نیست.
آدرس:
کرج پل آزادگان ابتدای کاج - روبه روی پارکینگ - زیر پل جنب مبل ویستا - ساختمان البرز طبقه دو واحد ۷
روز‌های فعالیت:
همه‌روزه ۹ الی ۱۹
شماره تماس:
۰۹۳۹۳۸۴۵۷۳۲

newsQrCode
ارسال نظرات