سلامتی را با ماتجربه کنید

هر چقدر به جلو که برویم معمولا مشکلات سن وسال مارا بیشتر درگیر خواهد کرد از این رو باید از جوانی به فکر دوران کهولت سن باشیم و نگذاریم در زمان ها‌ی اینده این کهولت سن مارا دچار مشکلات بیماری کند؛ اما گاهی نمی‌شود به جنگ سرنوشت رفت پیری و هزار درد این یک ضرب لمثل قدیمی است که ازسالیان دور بسیار شنیده ایم و همه هم به او اذعان داریم.
هر چقدر به جلو که برویم معمولا مشکلات سن وسال مارا بیشتر درگیر خواهد کرد از این رو باید از جوانی به فکر دوران کهولت سن باشیم و نگذاریم در زمان ها‌ی اینده این کهولت سن مارا دچار مشکلات بیماری کند؛ اما گاهی نمی‌شود به جنگ سرنوشت رفت پیری و هزار درد این یک ضرب لمثل قدیمی است که ازسالیان دور بسیار شنیده ایم و همه هم به او اذعان داریم.
کد خبر: ۲۹۲۶

افتخار هم صحبتی با یکی از کار شناسان سطح استان نشستی را داشتیم که توجه شما را به بخشی از این مصاحبه جلب می‌نماییم.

لطفا خودتان را معرفی بفرمایید؟
مریم حیدری ۳۳ ساله. متاهل. کارشناس کاردرمانی و کارشناس ارشد ارگونومی؛ با ۱۰ سال سابقه بالینی در حیطه کاردرمانی نوزادان تا سالمندان، که در این حیطه سعی کرده ام بهترین خدمات را به مراجعین با مشکلات جسمی_حرکتی؛ درکی؛ شناختی و حسی ارائه دهم‌
اصالتاً تبریزی هستم و افتخار می‌کنم بتوانیم برای همشهریان و همه هم وطنانم خدمت صادقانه انجام دهم.

چه انگیزه‌ای باعث ورود شما به این حرفه و تخصص شد لطفا توضیح بفرمایید؟
سال ۸۹ بعد از کنکور به صورت اتفاقی گزینه کاردرمانی را دیدم. البته قبل از آن هم پیش فرضی نسبت به کاردرمانی داشتم و سال ۹۰ رشته کاردرمانی را انتخاب کردم و وارد این رشته و این شغل شدم درزمان تحصیل علاقه مندی بنده به این رشته تا جایی پیش رفت که خیلی زود توانستم سختی‌های شغلم رو کمرنگ‌تر ببینم و با مراجعین ارتباطی صمیمانه جهت درمان و توانبخشی برقرار کنم وهمین باعث انگیزه بیماران برای پیشرفت خودشان و افتخاری جهت ادامه این راه برای من شد.

اگرامکان انتخاب شغل مجدد داشتید چه حرفه و تخصصی را انتخاب می‌کردید؟
اگر بخواهیم سختی‌های این کار را در نظر بگیرم خیر، ولی با بازخوردی که داشتم و نتیجه کار را که می‌بینم، متوجه هستم که چقدر می‌توانم برای بیمارانم مثمر ثمر باشم، پس با عشقی بیشتر این حرفه را انتخاب می‌کردم و حتما اگر هزار بار هم بخواهم رشته شغلی را انتخاب کنم حتما دوباره درهمین حرفه باتوجه به تمام مشکلات و سختی‌های که دارد ورود پیدا می‌کردم.

مسائل و مشکلاتی که در حیطه کاری شما وجود دارد را مطرح بفرمایید؟
عدم پوشش بیمه در این حیطه از نظر مالی بر روی خانواده‌ها و مراجعین فشار وارد می‌کند. پرداختی برای خانواده‌ها سخت است و همین موضوع بر روی ما هم فشار می‌آورد.
مورد بعدی عدم صبوری بسیاری از مراجعین در طی کردن روال توانبخشی؛ بعضیا انتظار درمان قطعی و فوری دارند!
و مورد مهم آخر دخالت افراد غیرمتخصص و سودجو؛ که همیشه توصیه می‌کنیم استعلام هر درمانگری رو از سایت نظام پزشکی بگیرند تا زمان طلایی و هزینه‌هاشون هدر نرود.

راه حل شما برای رفع حل این مشکل چیست؟
مسلماً بیمه‌ها خدمات ما را پوشش قرار بدهند و این فشار‌ها از روی خانواده‌ها برداشته شود قطعا مراجعین بیشتری می‌توانند از خدمات ما بهره‌مند شوند.

مجموعه شما شامل بیمه‌های پایه نیز می‌شود؟
بیمه‌های پایه متاسفانه خیر، اما به تازگی یمه‌های سلامت و تامین اجتماعی با آپشن نشاندار شدن به مراجعین کمک می‌کند که آن هم یک پروسه خیلی طولانی و سختی دارد. وگرنه ما شامل هیچ بیمه‌ای نیستیم؛ و پذیرش کاملا آزاد است. ولی هر فردی که بیمه تکمیلی داشته باشد می‌تواند با فاکتوری که به ان‌ها ارائه می‌شود، بخشی از هزینه‌ها را جبران کند.

معمولاً مراجعه کنندگان بین چه رده سنی می‌باشند؟ و معمولا با چند جلسه به نتیجه خواهند رسید؟
کاردرمانی برای همه افراد است، از یک نوزاد شیرخوار تا سالمند؛ با توجه به نقص عملکردی که ایجاد شده یا پیش‌بینی می‌شود در آینده ایجاد خواهد شد، کاندید استفاده از خدمات متنوع کاردرمانی می‌گردد. نمیشه براش تعداد جلسات مشخصی رو گفت، گاهی یک جلسه آموزشی، گاهی چند جلسه مرتب و برنامه ریزی شده و گاهی سالیان سال درمان ادامه داره
برخی افرادفکر می‌کنند درمان باید به صورت قطعی باشد که این نگاه غلط است، برخی بیماران اگر تحت درمان قرار بگیرند خوب می‌شوند و برخی در تحت درمان قرار می‌گیرند که بدتر نشوند.
هدف ما کاردرمانگر‌ها بهبود عملکرد و افزایش کیفیت زندگی و استقلال عملکردی است به طور مثال مراجعی که به دلیل آسیب مغزی قادر به راه رفتن نبوده؛ با مراجعه به کاردرمانی توانسته است با کمک واکر راه برود اینجا درمان اتفاق افتاده یا اینکه مراجعی بنا بر آسیبی عملکرد دست را ندارد، ولی حالا با کاردرمانی توانسته حتی یک مداد را بلند کند یا به دست بگیرد، اینجا بهبود عملکرد اتفاق افتاده است.

رسانه چقدر می‌تواند در بهبود کار شما تاثیر گذار باشد؟
خیلی از افراد هنوز نمی‌دانند کاردرمانی چی هست؛ معمولا رسانه‌ها اگر نقش خود را به خوبی انجام دهند و رسالتی را که دارند درست وبا دقت انجام دهند می‌توانند موفق شوند و از نگاه دیگر این شغل تقریبا کم‌تر معرفی شده است و رسانه می‌تواند در شناسایی این شغل تاثیر گذار باشد تا افراد بیشتر‌ی بتواننداز این گونه خدمات بهره‌مند شوند.
معمولاً باید با چه شاخصه‌ای روبرو شویم که به شما مراجعه کنیم؟
هر چیزی که در عملکرد نقص ایجاد بکند، می‌تواند خدمات کاردرمانی را دریافت کند
ما درمان غیرداروی و غیرجراحی طیف وسیعی از بیماری‌ها و اختلالات رو ارائه میدیم
انواع نقص‌های جسمی_حرکتی بعد از بیماری‌های نورولوژی مثل سکته مغزی، ام‌اس پارکینسون انواع آسیب‌های ارتوپدی در ساختار سیستم اسکلتی-عضلانی و اعصاب محیطی
انواع مشکلات مربوط به ذهن و روان؛ مثل اتیسم، اختلالات مربوط به حافظه و توجه و تمرکز، شناخت و درک و مشکلات حسی

اگر فردی دچار سانحه‌ای بشود مجموعه شما همانند فیزیوتراپی عمل می‌کند یا فرق می‌کند؟
فیزیوتراپی و کاردرمانی همسو با هم کار می‌کنند با تکنیک‌های مختلف
هرکس دیدگاه و فلسفه خودش را دارد. ما از این دیدگاه به فرد کمک می‌کنیم که چطور مشکل ایجاد شده را حل کنند. تا به زندگی و اجرای عملکرد برگرده. کاردرمانی در تک‌تک لحظات زندگی فرد جریان داره. کوچکترین فعالیتی در کاردرمانی آنالیز میشه و با توجه به شغل، سن، جنس و هدف و اولویت‌های فرد برنامه درمانی کاملا اختصاصی برای هرکسی اجرا میشه

در مجموعه شما چه خدماتی انجام می‌شود؟
مجموعه ما، یعنی توانبخشی جورچین خدمات تخصصی کاردرمانی، گفتاردرمانی، هندتراپی، بیوفیدبک و روان‌شناسی رو برای کودکان و بزرگسالان ارائه میدهد

برای افرادی که توان پرداخت هزینه برای توانبخشی را ندارند چه برنامه کاری دارید؟
مرکز ما کاملا خصوصی است و بدون پشتوانه و حمایت هیچ نهاد و ارگانی، ولی با توجه به شرایط اقتثصادی حاکم بر جامعه، ما جلسات رایگان یا با تخفیف ویژه هم داریم.
همچنین اتاق تمرین رایگان در کلینیک داریم که مراجعین زیر نظر ما بعد از اتمام جلسه برخی از تمرینات و پروتکل‌ها را انجام می‌دهند.

هدف شما در آینده چه خواهد بود؟
ارتقا مجموعه و افزودن یک سالن بزرگ برای افرادی که نیازمند دریافت خدمات روزانه و مرتبط با سبک زندگی‌شان هستند و با کمترین هزینه از این سالن بهره‌مند می‌شوند.
سرکارخانم مریم حیدری کارشناس کار درمانی توصیه خودرا اینگونه مطرح فرمودند؟
هر زمانی که هر زمانی فردی احساس کرد که در ساختار بدن خود و یا اجرای حتی یک فعالیت ساده نقصی وجود دارد خیلی سریع در زمان طلایی به کاردرمانی مراجعه کنند. همیشه پیشگیری بهترین و کم‌هزینه‌ترین گزینه است. ما به مواردی توجه می‌کنیم که شما فکر می‌کنید اهمیتی نداره، ولی ممکنه همون منشا اصلی نقص در عملکرد باشه و گره گشای مشکلات مربوط به سلامت شما باشه.

برای مراجعه به کلینیک شما نیاز به وقت قبلی خواهد بود؟
بله با توجه به خدماتی که در این مجموعه به صورت کاملا کارشناسی شده ارائه می‌شود به همین دلیل باید حتما وقت قبلی بگیرند تا بهترین خدمات را بدون اتلاف وقت دریافت نمایند. ما افتخار می‌کنیم که زمان انتظار در کلینیک ما صفر است.

ایا بیمار از استان‌های دیگر نیز میتوانند از خدمات شما بهره مندشوند؟
تما م تلاش ما خدمات بهتر به مراجعین محترم در سطح استان است، ولی اگر فردی بخواهد از این خدمات بهره‌مند شود این امکان وجود خواهد داشت وبا توجه به اینکه از استان‌های مجاور مانند البرز، قزوین، قم و همدان تشریف می‌اورند در نوبت دهی اولویت خواهند داشت.

آیا امکان مشاوره به صورت آنلاین دارید؟
یکی دیگر از خدمات ما مشاوره حضوری یا تلفنی ویا آنلاین خواهد بود که مراجعین قبل از گرفتن هر خدماتی مشاوره خواهند شدتا با کارشناسی بهتر بتوانند خدمات بگیرند.
برای برخی از بیماران که توان و امکان حضور درکلینیک را ندارند می‌توانیم به صورت حضوری در منزل ارائه خدمات انجام دهیم.

روز‌های فعالیت:
هر روز از ساعت ۱۰ الی ۲۱
راه‌های ارتباطی:
۰۲۱۶۵۵۴۳۳۷۶
۰۹۳۵۳۷۷۳۳۷۶
اینستاگرام:jorchin.ot 
آدرس:
تهران، شهریار، اندیشه، فاز ۲، بلوار ولایت، نبش خیابان گل میخک، ساختمان پزشکان گل میخک، طبقه اول، واحد ۱

newsQrCode
ارسال نظرات