سلامتی و سبک زندگی سالم

برای داشتن آرامش نیاز به یک همراه می‌تواند برای داشتن روز‌های سخت بسیار تاثیر گذار باشد خصوصا اگر این نیاز در زمان‌های باشد که بسیار حساس است مانند زمان بارداری یا ناباروری که دوران سختی را مادران تجربه خواهند کرد.
این دوران همراهی یک کارشناس مامایی می‌تواند ازخطرات احتمالی مادر را به راحتی از این دوران بگذراند.
از این رو سعی کرده ایم شمارا با نحوه کار تخصصی این رشته آشنا کنیم تا در صورت نیاز به راحتی بتوانید از این خدمات با یک کارشناس مامایی ارتباط بگیرید.
برای داشتن آرامش نیاز به یک همراه می‌تواند برای داشتن روز‌های سخت بسیار تاثیر گذار باشد خصوصا اگر این نیاز در زمان‌های باشد که بسیار حساس است مانند زمان بارداری یا ناباروری که دوران سختی را مادران تجربه خواهند کرد. این دوران همراهی یک کارشناس مامایی می‌تواند ازخطرات احتمالی مادر را به راحتی از این دوران بگذراند. از این رو سعی کرده ایم شمارا با نحوه کار تخصصی این رشته آشنا کنیم تا در صورت نیاز به راحتی بتوانید از این خدمات با یک کارشناس مامایی ارتباط بگیرید.
کد خبر: ۳۲۱۵

افتخار هم صحبتی با کارشناس مامایی را داشتیم که توجه شمارا به بخشی از مصاحبه جلب می‌نماییم.
لطفا خودتون و معرفی بفرمایید؟
رویا هارونی کارشناس مامایی ۲۸ سال سابقه کار دارم و در حال حاضر در درمانگاه مشغول به کار می‌باشم.
سرکار خانم رویا هارونی اصالتا از استان گیلان شهر تالش می‌باشند.
مکان‌های دیدنی تالش:
یلاق‌های قشنگی دارد، جاده‌ی اسالم به خلخال و...
سوغات شهر تالش:
کلوچه فومن، صنایع دستی، گلیم و ...
غذای محلی شهر تالش:
باقالاقاتوق و غذا‌های محلی زیادی دارد که در خیلی از روستا‌ها به صورت تخصصی طبخ می‌شود.

آیا فرزندان شما در حیطه پزشکی فعالیت می‌کنند؟
پسرم دانشجوی پرستاری است و دخترم ارشد MBA میخواند.
چه انگیره‌ای باعث شد که شما در این صنف مشغول به کار شوید؟
با توجه به عشق و علاقه که در این رشته داشتم وارد این حرفه و تخصص شدم واز آنجایی که این حرفه و تخصص را با عشق و علم پذیرفتم خیلی زود توانستم تمام ظرافت ها‌ی کار این رشته را به صورت کارشناسی انجام دهم و در کنار بانوانی که نیاز به این خدمات دارند باشم.
این گونه شغل‌ها اگر با عشق همراه نباشد خیلی زود خسته کننده خواهد شد، ولی ما با نیروی مضاعف نسبت به روز قبل فعالیت می‌کنم.

آیا دور نمایی که از این شغل داشتید با گذشت زمان تغییر کرده است یاخیر؟
خیر کمی تغییر کرده اوایل کار خیلی بهتر بود اختیارات و حق و حقوق‌هایی که یک ماما داشت خیلی بیشتر بود، اما رفته رفته نقش ماما کمرنگ‌تر شد.

خدماتی که در کلینیک مامایی ارائه می‌دهید را مطرح بفرمایید؟
مشاوره قبل از ازدواج، مشاوره قبل از بارداری، مراقبت‌های قبل از دوران بارداری و زایمان؛ مشاوره زایمان، مراقبت‌های دوران بارداری، مشاوره دوران یائسگی؛ ترویج سبک زندگی سالم و هر مسئله‌ای که مربوط به سلامت زنان باشد ما انجام می‌دهیم.

مهم‌ترین مسائل و مشکلاتی که در حیطه کاری شما وجود دارد را مطرح بفرمایید؟
مهم‌ترین مشکلات ما آموزش هست.
زایمان طبیعی حق مسلم یک ماما می‌باشد که وقتی خانم باردار ۹ ما ه تحت مراقبت بارداری یک ماما قرار دارد دوست دارد که زایمان طبیعی و فیزیولوژیک ماما در کنارش باشد و عامل زایمان باشدکه متاسفانه این امر در استان البرز عملی نیست و اجازه زایمان در بیمارستان‌های دولتی و خصوصی به مامایی که تحت کنترلش بوده نمی‌دهند.
همچنین تحت پوشش نبودن خدمات مامایی با بیمه‌های دولتی و بیمه‌های تکمیلی که این امر برای مراجعین مقرون به صرفه نیست.

راهکار شما برای رفع این مشکل چیست؟
از مسولین محترم و مربوطه خواهشمندیم برای سلامت زنان جامعه پیش برد طرح جوانی جمعیت قرارداد‌های لازم در جهت انجام زایمان طبیعی توسط ماما در بیمارستان‌های دولتی و خصوصی البرز مهیا کنند تا ماما بتواند زایمان بیماران تحت کنترل خودش را انجام دهد ومشکلات بیمه‌ای ماما‌ها را هم مرتفع بنمایند.

نقش رسانه برای بهبودی این شرایط چقدر می‌تواند تاثیر گذار باشد؟
رسانه‌ها اگر رسالتی را که دارند بتوانند به خوبی ارائه کنند و با تمام وجود با صداقت هر صنفی را معرفی و مشکلات و راه حل‌های کارشناسی را مطرح نمایند قطعا می‌توانند تاثیر گذار باشند؛ رسانه‌ها می‌توانند برای بهبود شرایط بیمار بهترین ماما‌های سطح هر استان را معرفی نمایند.

یکی از راه‌های پیشگیری بیماری‌های زنان رامطرح بفرمایید؟
همیشه پیشگیری بهتر از درمان است یکی از بیماری‌های که امروزه شیوع بیشتری دارد نسبت قبل مراجعین زیادی داریم بیماری‌های hpv یا زگیل‌های تناسیلی است.
من یکی از پیشگیری‌ها در حوضه سلامت را میتوانیم اینگونه توضیح بدهیم، به عنوان
مثال پیشگیری از بیماری hpv، hiv که الان آمار آن‌ها بسیار بالا رفته و به همین دلیل می‌توانیم آموزش‌های لازم را به خانم‌ها و آقایان بدهیم که بتوانیم از این بیماری‌ها پیشگیری کنیم. فقط لازم است این آموزش‌ها به صورت کاملا حرفه‌ای و کارشناسی شده باشد.

آیا قبل از ازدواج مشاوره‌ها می‌تواند تاثیر در بهبود زندگی داشته باشد؟
با توجه به انواع بیماری‌های که در دنیا رواج دارد مشاوره قبل از ازدواج میتوانند یک مشاوره جنسی و اموزشی را داشته باشند تا بتوانند با آرامش یک زندگی را شروع نمایند و در صورتی که این مشاوره‌ها نزد یک کارشناس مامایی ماهر و کار بلد انجام شود یقینا زندگی آرامی را شروع وتجر به خواهند کرد.

با توجه به تخصص شما آیا مشاوره تلفنی نیز خواهید داشت؟
تمام سعی ما برا ین است که بتوانیم برای هم وطنانمان بهترین خدمات را داشته باشیم به همین دلیل برای همه مراجعین امکان مشاوره قبل از گرفتن وقت قبلی به صورت را یگان خواهیم داشت.
برای مواردی که به صورت تخصصی و درمانی مشاوره لازم باشد توصیه اول حضوری ویزیت شوند بهتر است، اما با توجه به مشکلات بیمار می‌توانند مشاوره دریافت نمایند که شامل هزینه ویزیت خواهد شد.

آیا برای گرفتن خدمات نیاز به وقت قبلی هست؟
با توجه به ظرافت‌های که این شغل دارد و زمانی که برای بیمار باید گذاشته شود تا بتوانیم تمام موارد مورد نیاز بررسی شود و از همه مهمتر کاهش استرس را داشته باشیم حتما نیاز به گرفتن وقت قبلی خواهد بود تا بیماران در آرامش خاطر با مشاورو کارشناس خود تمام مشکلات مورد نظر را مطرح و بررسی نمایند.

افرادی که ناباروری دارند و یا ترس از بارداری دارند مجموعه شما و یا پزشک زنان چقدر می‌تواند تاثیر گذار باشد؟
قطعا یک مشاور و کارشناس در کنار مراجعین، ما الان طرحی داریم به اسم اصلاح سبک زندگی خیلی در زمینه ناباروری داریم کار می‌کنیم و بسیار اثرات مثبتی را داریم
می‌بینیم.

آیا بیماران در خصوص زگیل‌های تناسلی به شما مراجعه میکنند؟
بله افرادی هستند که دچار شدند و ما در مجموعه اقدامات تشخیصی و آزمایشی را انجام می‌دهیم و اگر مواردی باشد ارجاع می‌دهیم و توصیه‌های پیشگیری را آموزش می‌دهیم.

واکسن گاردسیل چقدردر پیشگیری تاثیرگذار میباشد؟
ما همیشه می‌گویم که اصل پیشگیری بهتر از درمان است و باید اصل پیشگیری را به جوانان توصیه کنیم برای سنین ۱۵ تا ۴۹ که در سن باروری هستند که از این واکسن استفاده کنند.

آیا برای استفاده از واکسن گارداسیل بیماری‌های زمینه‌ای منع ایجاد می‌کند؟
خیر فقط افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند و بیماری خاصی دارند حتما با مشورت پزشک تصمیم گیری شود.

کسانی که زندگی سالمی دارند آیا باز هم نیاز به واکسن گارداسیل دارند؟
همه افراد باید از واکسن استفاده کنند، درسته که انتقال این بیماری از طریق جنسی است، اما بعضی مواقع درزندگی و ارتباطی که دارند ممکن است که انتقال این بیماری به افراد سالم هم باشد.

توصیه شما برای افرادی که میخواهند وارد این صنف شوند چیست؟
حتما با علاقه وارد این کار شوند، چون در حال حاضر نقش مامایی زنان کمی کمرنگ شده است، مشکلاتی که در این کار هست که بتوانند کار کنند به طور مثال: سال پیش حدود ۸۰۰ نفر ماما مهاجرت کرده اند به خاطر همین مشکلات به همین دلیل کسانی که وارد این کار می‌شوند باید همواره با عشق وعلاقه باشند تا بتوانند موفق باشند.

حضور یک ماما در کنار افرادی که نابارور هستند و یا ترس از بارداری دارند تا خاتمه بارداری چقدر می‌تواند تاثیر گذار باشد؟
ارتباط صمیمی و مداوم ماما به بیمار آرامش خاطر می‌دهد حدود ۲۵ درصد از ناباروری‌ها زوجین بدون علت است که می‌تواند استرس یکی از علل ناباروری باشد با اصلاح سبک زندگی می‌توانیم خیلی از نابارور‌ها را درمان کنیم و کمک به جوانی جمعیت داشته باشیم
بنده و همکارانم که در زمنیه اصلاح سبک زندگی فعالیت می‌کنیم نتایج خیلی خوبی درزمینه‌ی درمان ناباروری وهمچنین درمان بیمار‌های زنان با توصیه به سبک زندگی درست و بدون مصرف دارو‌های هورمنی داشتیم.

راه‌های ارتباطی:
آدرس:
استان البرز، کرج، کیانمهر، درمانگاه مهرگان
روز‌های فعالیت: روز‌های زوج
ساعات فعالیت: ۱۰ الی ۱۲:۳۰، ۱۷ الی ۲۰
شماره تماس: ۰۹۳۹۰۷۰۲۰۹۹
اینستاگرام :roya-harooni

newsQrCode
ارسال نظرات