برای تغییر کردن از کار‌های کوچک شروع کنید

به قلم:فرنگیس نجارزاده_کارشناس ارشد روانشناسی
به قلم:فرنگیس نجارزاده_کارشناس ارشد روانشناسی
کد خبر: ۳۶۱۷

ما به طور روزمره تصمیم‌های بزرگ و کوچکی می‌گیریم و کار‌هایی انجام می‌دهیم گاهی این کار‌ها رضایت ما را تامین می‌کند و گاهی هم بر عکس میزان رضایت ما ضعیف است.
ولی زمانی که می‌خواهیم برای تغییر تصمیم بگیریم احساس می‌کنیم که وای چه کار سختی، برای راحت‌تر شدن آن یک راهکار ساده پیشنهاد می‌شود از تغییر کوچکی شروع کنید به سادگی خواهید دید که همین تغییرات به ظاهر ساده روی موفقیت شما تأثیر مستقیم دارند و باعث می‌شوند که بتوانید سایر کار‌های خود را با انگیزه و انضباط بیشتری پیش ببرید و تغییرات بزرگ‌تر را نیز رقم بزنید.
کار‌های ساده‌ای مثل نظم در محل زندگی و یا در محل کار برای تغییرات مهم زندگی شروع خوبی خواهد بود.
اگر روز را با نظم آغاز کنید در واقع خود را برای موفقیت‌های بیشتری آماده کرده اید از ابتدایی‌ترین کار صبح یعنی آماده شدن و لباس پوشیدن شروع کنید مثلا لباس‌هایی را که می‌خواهید صبح بپوشید از شب قبل انتخاب کنید بعد آماده سازی آن را انجام دهید که صبح به راحتی لباس را پوشیده سر کار بروید خواهید دید که نظم اولیه تعمیم پیدا می‌کند به بقیه مراحل زندگی شما پس تمرین کنید اولین کار کوچک خود را به صورت صحیح انجام داده‎ و تاثیر آن را بر روی سایر کار‌های خود ببنید حالا خود را برای کامل کردن سایر کار‌های خود در طول روز آماده کنید.
وقتی اولین قدم را درست بردارید و آن را خوب انجام دهید حتی اگر در کار‌های بعدی هم موفق نباشید احساس خوشایندی دارید، زیرا شما در کار قبلی موفق عمل کردید این موضوع می‌تواند تا حدی برای شما آرامش به همراه داشته باشد.
تمرین کنید تغییرات ساده و کوچک خود را با کیفیت انجام دهید همین آغاز، انگیزه خوبی برای قدم‌های بعدی شماست.
اگر انجام کار‌های کوچک برای شما دشوار باشد کار‌های بزرگ به مراتب سخت‌تر به نظر می‌آیند که ممکن انگیزه شما را برای انجام دادن آن کاهش دهد.
کار‌های کو چکی که در طول روز انجام می‌دهیم، شاید در نگاه اول بی‌تأثیر و ناچیز به نظر برسند، ولی اگر هر روز و در بلندمدت آن‌ها را تکرار کنیم، می‌توانند آثار شگفت انگیزی به همراه داشته باشند.
به یاد داشته باشید روزمره بطور روتین آن تغییرات را پیگیری و تکمیل کنید تا بتوانید راحت‌تر به سراغ تغییرات بزرگتر بروید.
تمرین کنید ریسک پذیر باشید و از شکست نترسند، به یاد داشته باشید زندگی سراسر تجربه است.
همه ما در زندگی خود با لحظات ناراحت‌کننده‌ای روبرو می‌شویم اگر امیدوار باشیم و برای تغییر آن کوشش کنیم خواهیم دید که موقعیت سخت را برای خود هموار کردیم در این شرایط به افراد موفقی فکر کنید که آن‌ها در شرایط دشوار زندگی قرار داشتند، ولی با کوشش خستگی ناپذیر خود موفق شدند که شرایط دشوار را پشت سر بگذارند. البته که رمز موفقیت از دل همین سختی‌ها و رنج‌ها بدست می‌آید.
پس تلاش کنید در هر شرایطی بهترین خود باشید
موقعیت‌هایی در زندگی وجود دارد که داشتن امید برای تغییرات آن دشوار است. این دوران ما را به جستجوی بهترین در خود فرا می‌خواند. امید به ما انگیزه داده ما را قوی‌تر می‌کند.
پس به زندگی معنا دهیم و بهترین خود را خلق کنیم و بدون وقفه با پشتکار تلاش کنیم.
عده‌ای از افراد اعتقاد دارند بهتر است برای شروع کار‌های سخت یک همراه با خودمان داشته باشیم خصوصا برای کاری که تا به حال حوصله نکردیم انجام دهیم مثل پیاده روی یا ورزش کردن تصور می‌کنیم با حضور فرد دیگر انگیزه بیشتری برای انجام همان کار پیدا می‌کنیم.
بسیاری از کار‌ها را می‌توان به تنهایی انجام داد، ولی اگر تلاش کنیم که در همان کارها، یک همراه یا حامی پیدا کنیم قطعاً به نتایج بهتر و ارزشمندتری می‌رسیم؛ چون حضور یک همراه به ما انرژی و دلگرمی می‌دهد و ما هم می‌توانیم همین کار را در لحظات دشوار برای دیگران انجام دهیم. البته که در زندگی اجتماعی حضور یک فرد قابل اعتماد که بتواند انگیزه ما را تقویت کند می‌تواند بسیار ارزشمند باشد دقت کنید انتخاب شایسته‌ای داشته باشید و بدانید که الزامی نیست که ما همیشه با حمایت جلو برویم خودتان را باور کنید که حتما شایستگی‌هایی در شما وجود دارد که باید آن را کشف کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات