لطفا مشکلات حوزه کاری خود را واکاوی و تحلیل فرمایید.
دو مشکل در این حوزه به صورت کلی وجود دارد. یکی از آنها، آثار تورمی است که به این حوزه تحمیل میشود. از سال ۹۶ تا به امروز، ما دچار نرخ تورم هستیم. قیمت یک ماشین ۲۵ برابر شده است، ولی بررسی تعرفهها در صنف ما ازهمان سال فقط سه برابر شده است.
در زمان کرونا که بسیار فعالیت خطیری بود و همه جامعه درگیر شدند، ما دچار مشکلات زیادی شدیم و هزینههای ما چند برابر شد. زیرا باید تجهیزاتی مثل ماسک، الکل و لوازم بیمار را تهیه میکردیم و البته که ما پرسنل خود را، در آن شرایط سخت، تعدیل نکردیم.
متاسفانه تعرفههایی که برای ما در نظر گرفته شده است، به هیچ عنوان پاسخگوی هزینههای کلینیک نیست و این مشکل اکثر همکاران ما است.
پیشنهاد و راهکار شما برای رفع این مشکلات چیست؟
در حوزه ما نظام پزشکی میگوید، نباید تعرفه درمان زیادی، از بیماران گرفته شود. دولت باید یک سوبسید در نظر بگیرد. در حوزه مالیات، سازمان مالیات نیز تخفیفی برای صنف ما، قائل شود و باید از ما حمایت کنند. اگر مجموعهای به شکل صحیح خدمات ارائه ندهد، کیفیت کار درمان پایین میآید و این باعث ناراحتی پزشک و بیمار میشود، کسانی که متصدی امور هستند، یعنی دولت و نظام پزشکی، باید از ما حمایت کند.
نقش خلاقیت و ابتکار عمل را در این عرصه بیان کنید.
بنده همیشه عرض میکنم، اگر کسی میخواهد در کاری فعالیت کند، باید سه موضوع را در راس کار خود بداند. اول علم، دوم تجربه و سوم هوش است. هوش و نبوغ بسیار مهم است. در رشته ما تشخیص، خیلی اهمیت دارد. زیرا درمان بیمار، اهمیت دارد و شاید در یک بیماری تشخیص پزشک بر خلاف نظر ما باشد. بنده هم تشخیص خود و هم نظر دکتر را به کار میگیرم. وظیفه خودم میدانم که سلامت افراد را تضمین کنم.
نقش و جایگاه رسانهها را در زمینه فعالیت خود چگونه ارزیابی میکنید؟
رسانه در حال حاضر به دو بخش سنتی و رسانههای مجازی جدید تقسیم میشوند و کمتر کسی به سمت روزنامه کاغذی میرود. بیشتر رویکردها به سمت رسانههای جدید است.
زینب دکامی، نخبه شاهد و ایثارگر در گفتگو با خبرنگار جام جم بیان میکند:
خبرنگار جام جم البرز گزارش می دهد؛
حجر گشت مطرح کرد؛